De ce ContentSpeed este cea mai buna platforma de magazine online SEO friendly?
30.11.-1 in ArticoleOptimizarea SEO este un factor important in marketingul online de astazi incat un bun set de caracteristici SEO este absolut esential pentru oricare website. Atunci cand creezi un magazin online, trebuie sa fii sigur ca platforma ta de eCommerce are toate functiile care vor permite implementarea celor mai bune practici SEO.
Dar care sunt elementele ce ne arata ca o platforma eCommerce este excelenta pentru SEO? Noi iti oferim 9 motive:
Tag-uri META customizabile
Exista foarte putine platforme eCommerce care ofera unul dintre cele mai importante considerente SEO - abilitatea de a schimba meta tag-urile pentru fiecare pagina.
Exista tot felul de lucruri importante pe care le poti plasa in HEAD-ul unei pagini web, care influenteaza modul in care va aparea in lista de cautari si chiar cat de bine se claseaza site-ul tau. Fiecare platforma are o modalitate de a adauga taguri de titlu si descrieri meta, dar putine iti dau control complet asupra unei pagini individuale pentru a personaliza dupa bunul plac elemente cum ar fi: titlul paginii (meta-title ), descrierea paginii (meta-description) sau cuvintele cheie (meta-keywords).
Platforma Contentspeed iti ofera 2 posibilitati de a configura tag-urile meta pentru paginile din magazinul online:
1. Tag-uri meta automate
Majoritatea magazinelor online folosesc tag-uri meta automate generate din titlul produsului si din descrierea produsului.

In zona de administrare a magazinului online ai posibilitatea de a gestiona regulile de formatare a tag-urilor meta, dupa bunul plac, pentru paginile de produs, paginile de categorii, paginile cu filtre sau paginile pentru marci. In campurile de formatare ai posibilitatea de a folosi mai multe variabile, cum ar fi: denumirea produsului, denumirea categoriei, codul produsului, titlul magazinului, denumire filtru sau numarul paginii.
2. Tag-uri meta pentru fiecare pagina
In cazul in care doresti sa modifici manual tag-urile meta pentru anumite produse, marci sau categorii, ai aceasta posibilitate din zona de administrare a magazinului.

Gaseste o platforma care iti permite sa modifici oricum doresti sectiunea HEAD a fiecarei pagini individuale si vei avea mult mai mult control asupra afisarii in lista de cautare in google, bing sau yahoo.
Viteza de incarcare

Exista sute de factori implicati in clasarea unui magazin de comert online. O problema obisnuita care poate fi adesea observata la magazinele online este ca toate elementele de baza sunt in regula (titlurile paginilor, descrierile meta, H1, continutul, backlink-urile etc.), dar viteza site-ului este teribila. Cum peste o treime din achizitiile online sunt efectuate pe mobil, este imperativ ca viteza site-ului sa fie cat mai rapida posibil. Acest lucru conteaza din perspectiva Google atunci cand te claseaza si, de asemenea, din punct de vedere al CRO. Daca utilizatorii nu iti pot explora site-ul si nu pot incarca paginile rapid, ei vor iesi de pe site.
Solutiile de eCommerce trebuie sa includa instrumentele si resursele tehnice necesare pentru ca antreprenorii sa se asigure ca au cea mai buna viteza pentru site-urile lor. Optimizarea imaginilor, cache, minimalizare etc. reprezinta detalii importante pentru crearea unui magazin online frumos si rapid.
Platforma ContentSpeed este special construita sa respecte bunele practici sugerate de Google privind performanta unui site. Un magazin online deschis pe platforma ContentSpeed dispune de urmatoarele facilitati:
- modul de optimizare imagini automat: orice imagine pe care o folosesti in site este redimensionata si optimizata in functie de dispozitivul utilizatorului
- resursele css si js sunt minimizate pentru o incarcare cat mai rapida a paginilor
- design responsive
-
Alege o solutie de eCommerce pe care sa o poti utiliza cu usurinta! Proprietarii magazinului nu ar trebui sa fie pe deplin dependenti de dezvoltatori web pentru intretinerea magazinului lor online, ei ar trebui sa aiba acces la cat mai multe optiuni si functionalitati ca sa le usureze munca.
URL-uri canonice
Tagurile canonice sunt extrem de importante. Stim ca exista pagini peste pagini cu exact acelasi conținut (cuvant cu cuvant), lucru de altfel inadmisibil, dar si foarte frecvent intalnit pe site-urile de cumparaturi. Utilizarea tagurilor canonice ajuta motoarele de cautare sa consolideze informațiile pe care le au pentru adresele URL individuale (cum ar fi linkurile catre ele) pe o singura adresa URL preferata.
Deoarece o cautare pe un site de eCommerce va incarca adrese URL dinamice cu acelasi conținut, platforma ta de cumparaturi trebuie sa suporte aceasta functie, cu atat mai bine daca este automatizata.
De ce este important sa folosesti o platforma eCommerce construita pentru SEO? Dincolo de usurința gestionarii produselor, este vorba despre vizibilitatea online. Trebuie sa faci tot ce poti pentru a te clasa cat mai sus in online. Acest detaliu va face adesea diferenta.
Controlul indexarii, caracteristicile de conținut si datele Meta
Cea mai importanta caracteristica SEO pe care o platforma de eCommerce ar trebui sa o ofere este "controlul indexarii". Magazinele online au de multe ori o mulțime de pagini cu variante diferite ale produselor, cum ar fi un tricou disponibil in multiple culori. Pentru SEO nu doresti ca toate aceste pagini sa fie indexate de Google, deoarece sunt prea asemanatoare. acest lucru este considerat "conținut duplicat" si poate duce la probleme substanțiale. Prin urmare, o buna platforma eCommerce poate da controlul deținatorilor de pagini web asupra a ce este indexat si ce nu prin furnizarea unor asa-numite "taguri canonice".
Urmatoarele doua cerințe ca si grad de importanta sunt conținutul si datele meta. Daca aii libertatea de a adauga conținutul dorit la orice categorie sau pagina de produs, este mult mai usor sa atragi mulți clienţi. Conținutul nu numa cai face o pagina sa fie mai relevanta pentru motoarele de cautare, dar poate fi si un "serviciu online pentru clienți", raspunzand la diverse intrebari pe care utilizatorii le au. Acest lucru are un impact pozitiv si asupra ratelor de conversie. Datele meta sunt importante deoarece titlurile au devenit un factor de ierarhizare puternic in ultimii ani. In acelasi timp, descrierile influențeaza rata de clic, care este un alt factor important de clasificare in 2017.
O platforma eCommerce neprietenoasa pentru SEO are un impact devastator. Pentru majoritatea magazinelor online, SEO fiind canalul de marketing numarul 1, deoarece se ocupa cu ierarhizarea, este gratuit si are utilizatori pre-calificati.
Optimizarea mobila

O alta caracteristica importanta pe care orice platforma eCommerce ar trebui sa o ofere acum este optimizarea pentru telefoane mobile a site-urilor web. Un numar din ce in ce mai mare de consumatori se indreapta catre smartphone-uri pentru a face achizitii online. Astfel, daca nu dispui de un site optimizat pentru aceste dispozitive, poti pierde un numar mare de clienti datorita proceselor lente.
Selectarea platformei corecte eCommerce poate face diferenta intre succesul sau esecul unei afaceri. Daca detii un magazin online, trebuie sa te asiguri ca produsele tale pot fi gasite cu usurinta de motoarele de cautare pe orice dispozitiv. O platforma eCommerce adecvata te poate ajuta sa faci acest lucru.
Personalizare fara angajarea dezvoltatorilor
Un nivel ridicat de personalizare este o alta caracteristica importanta pentru SEO pe care ar trebui sa o ofere o platforma de eCommerce. Multe platforme sunt prea rigide, ceea ce inseamna ca ai nevoie de un dezvoltator pentru a face orice schimbari in arhitectura site-ului. Acest lucru incetineste deseori procesul de optimizare.
Alegerea solutiei potrivite de eCommerce este esentiala atunci cand vine vorba de SEO. O platforma buna iti va permite sa modifici site-ul rapid si eficient. O platforma buna va facilita, de asemenea, celor din afara industriei SEO sa creeze si sa incarce continut optimizat, oferind un cadru solid de la care ei sa poata porni.
Echipa de dezvoltatori ContentSpeed
Lipsa restrictiilor in ceea ce priveste continutul si descrierea produselor
Una dintre cele mai importante caracteristici pe care o platforma de eCommerce ar trebui sa o aiba este capacitatea de a adauga descriere suficiente pentru produse, fara restrictii. Unii comercianti se multumesc sa utilizeze descrierea scurta a producatorului dar acest lucru poate fi daunator pentru SEO. Daca nu sunteti unul dintre brandurile mari, ar trebui sa evitati aceasta practica.
Motoarele de cautare, in special actualizarile algoritmului Google Panda, tind sa devalorizeze paginile si site-urile care nu aduc calitate. Continutul duplicat si cel superficial sunt doua abateri principale. Descrierile standard sunt de obicei destul de scurte; adaugand faptul ca sunt probabil utilizate pe mai multe site-uri, valoarea reala a acestora este aproape zero.
Incercati sa scrieti continut original, chiar daca este destul de greu si iti ocupa un timp destul de mare, continut unic este esential pentru SEO si duce la o clasare mai buna in rezultatele motorului de cautare. Asta este o necesitate daca nu doriti sa va pierdeti intr-o mare de site-uri aproape identice.
Instrumente SEO incoporate in platforma
Usurinta de a controla si de a pune in practica tehnici si caracteristici SEO in cadrul software-ului este un alt exemplu de caracteristica foarte utila pe care platformele o pot oferi. Aspecte cum ar fi implementarea usoara a titlurilor de pagina, descrierile meta si adresele URL prietenoase pentru SEO sunt vitale, precum si capacitatea sa gestionati cu usurinta SEO prin generarea sitemap-urilor, URL-urile canonice, si gestionarea redirectionarilor 301.
Dupa cum am mentioat si inainte, alegerea platformei corecte eCommerce este vitala pentru succesul oricarui magazin online atunci cand vine vorba de SEO. Multe afaceri mari care intampina greutati pur si simplu din cauza alegerii unei platforme care nu este flexibila si ii lipsesc anumite caracteristici.
Opțiuni de taxonomie si control al paginii
Indreapta-ti atentia catre o optiune de taxonomie care iti permite sa creezi atat pagini de brand, cat si de categorii. Deoarece categoriile de baza si brandurile au deseori cel mai mare volum de cautare in comparatie cu anumite produse, paginile optimizate SEO pentru fiecare in parte pot conduce la trafic foarte mare pe site-ul tau.
Solutia potrivita de eCommerce poate oferi un impuls real eforturilor tale, opțiunile de taxonomie, adresele URL SEO friendly etc. pot face diferența dintre a fi pe prima pagina si a fi in top 3.
Gasirea platformei potrivite de eCommerce pentru SEO
A sti de ce caracteristici SEO are nevoie platforma pe care vrei sa deschizi un magazin online este un mare avantaj pentru oricine construieste un magazin online. Deoarece SEO este vital, aceste caracteristici ar trebui sa fie intotdeauna luate in considerare atunci cand evaluezi o solutie de eCommerce. Astfel, o solutie eCommerce SEO friendly nu doar include instrumentele de care vei avea nevoie, ci le face usor de inteles si de utilizat.
Majoritatea vanzarilor online incep cu un motor de cautare, mai degraba decat cu un client informat, care cauta direct numele unui magazin online deja-cunoscut. Asta inseamna ca SEO este unul dintre cele mai importante aspecte ale comertului online: potentialii clienti vor cauta produsele tale, iar cautarile lor pot sa duca la magazinul tau online.